Nieuwe prijzenslag supermarkten
Schuitema (C1000) zal vanaf maandag honderd producten in de aanbieding doen voor de prijs van 1 euro en Jumbo heeft zeventig producten gedurende vier weken in prijs verlaagd. De actie in de 124 Jumbo-winkels loopt nog tot 9 september. Super de Boer begint volgende week met een promotionele actie onder de noemer 'Supertoetaweken'. De ruim driehonderd vestigingen bieden dan gedurende drie weken vijftig producten aan voor ‘afgeronde prijzen’. Die producten zijn dan voor hele of halve euro's te koop. De actie loopt naast de aanbiedingen voor honderden A-merken die al blijvend in prijs zijn verlaagd. Super de Boer 'boort de prijzen de grond in', stunt de keten op de eigen website.
Marktleider Albert Heijn begint weer drie weken lang met zijn zogeheten 'hamsterweken'. Consumenten krijgen dan bij de aankoop van een product een tweede gratis. De actie geldt elke week voor vijftig andere producten. Ook loopt bij Albert Heijn nog steeds de laagste-actieprijsgarantie. Als klanten bepaalde aanbiedingen tijdens de actieperiode in de folder van een andere supermarkt goedkoper aantreffen, krijgen ze op vertoon van de papieren folder van de andere supermarkt het aankoopbedrag terug en een gratis appeltaartje.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMarktonderzoeksbureau GfK onderschrijft dat de actiedruk na de vakantie agressiever lijkt dan in voorgaande jaren. Het bureau becijferde onlangs dat de supermarkten het afgelopen halfjaar al 25 procent meer omzet draaiden als gevolg van de promotiedruk. ‘Van elke euro is 14 procent op promotie verkocht’, zegt Joop Holla van GfK. Hij verwacht dat dit snel naar de 15 cent gaat. In dezelfde periode vorig jaar was dit nog ruim 11 cent.
De voordeelweken zijn belangrijk geworden voor de supermarktketens, stelt Holla. ‘De discounters probeerden eerst marktaandeel te pakken met continu lage prijzen. Maar steeds meer supers gooien het over de boeg met aanbiedingen. Dat werkt kennelijk toch beter.’
Volgens marktonderzoeksbureau GfK Panel Services is het winkelbezoek sinds maart met ruim 4 procent gestegen. Klanten komen steeds meer op aanbiedingen af en bezoeken ook meer verschillende supermarkten. Vooral gezinnen en ouderen kopen naar verhouding veel producten die in de aanbieding zijn. Alleenstaanden maken er minder gebruik van.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid