Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe cijfers over Facebook, Twitter en LinkedIn

Wist je al dat Facebook werledwijd meer dan 800 miljoen actieve gebruikers heeft?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wist je al dat Facebook werledwijd meer dan 800 miljoen actieve gebruikers heeft? Dat er 100 miljoen actieve twitteraars zijn en dat LinkedIn wereldwijd meer dan 13 miljoen accounts heeft? De bekende stelling dat iedereen slechts drie stappen verwijderd is van wie dan ook in Nederland (van de Koningin tot Johan Cruijff) moet binnenkort worden herzien. Vanaf nu zijn we allemaal vier stappen verwijderd van alle internetgebruikers ter wereld: dus van Lady Gaga tot en met Prince! Hier geef ik enkele cijfers voorzien van - jawel - mijn eigen mening. Ik werk als marketingprofessional en het lijkt me interessant om van andere professionals te horen hoe zij social media persoonlijk ervaren.

related partner content for mobile comes here

Op de website van Kittyhawk las ik dat Facebook het goed doet. Men verwacht in 2012 de grens van 1 miljard leden te gaan bereiken. Uit Amerikaanse cijfers blijkt dat Facebook gebruikers gemiddeld 130 vrienden hebben en fan zijn van 80 pagina's. Dat herken ik niet. Voor mijn zakelijke netwerk gebruik is zelf als onderzoeker/schrijver voor LinkedIn. Voor 130 Facebook vrienden heb ik helemaal geen tijd! Wel word ik regelmatig geconfronteerd met 'Facebookdwang'. Ik moet dan een like geven voordat ik een artikel mag inzien. Erg onsympathiek en reden voor mij om vooral niemand uit mijn omgeving voor Facebook uit te nodigen. Want wie zit er te wachten op mijn verplichte 'likes'?

De site LinkedIn.com heeft nu 2.864.070 Nederlandse leden. Gemiddeld melden zich elke dag nog 2.000 nieuwe Nederlandse leden aan. De site kent 600.000 unieke bezoekers per dag! Persoonlijk ben ik zeer tevreden over LinkedIn, Uit de groepen komt vaak interessant. De virtuele LinkedIn groepen voor deskresearch en Gelders Marketeers hebben geleid tot echte bijeenkomsten van mensen met een gedeelde interesse. Daaruit zijn warme contacten voortgekomen. Ik heb zelfs een mogelijke klus gevonden via Linked In. Deze zit nog in de bekende pipeline maar ik denk dat het echt wat gaat worden! Ook tevreden ben ik over de mogelijkheid om gratis mails te sturen aan iedereen waarmee ik verbonden ben. Ik raak nu eenmaal nog wel eens iets kwijt.

Ook Twitter is booming business. Liefst 50 miljoen actieve Twitteraars loggen dagelijks in. Ikzelf hoor daar niet bij. Twitter is mij te druk, te oppervlakkig en te veel. Je weet niet zeker of je iemand bereikt. Er zijn naar mijn smaak teveel mensen die 20 tweets per dag versturen en te weinig die selectief informatie delen. Ik zoek wel op twitter naar informatie over specifieke onderwerpen of als ik mensen wil spreken met een bepaald profiel. Volgens Kittyhawk is internet echter een zegen voor marketeers: "34% van de marketeers gebruikt Twitter voor lead generation, 20% heeft via Twitter verkopen gerealiseerd".

Wil je deze cijfers zelf nog eens nalezen? Dit zijn de links.
Kittyhawk:
Linked In cijfers:

Mirjam Broekhoff is zelfstandig marktonderzoeker en marketingjournalist.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in