Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Niet BMW maar Mercedes is Duitslands meest waardevolle merk’

Aber… het verschil is echt minimaal volgens Interbrand Duitsland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een waarde van 25,4 miljard euro is Mercedes-Benz het , afgaande althans op de berekeningen van . Maar de afstand tot de nummer twee is klein. Automotive brand BMW is volgens Interbrand namelijk 25,2 miljard euro waard. Mercedes-Benz weet de waarde van vorig jaar vast te houden, terwijl BMW een procentje moet toegeven.

related partner content for mobile comes here

Smoel
Dat Mercedes-Benz en BMW de auto-industrie en überhaupt het merkenlandschap zo’n sterk gezicht geven bij onze oosterburen, blijkt wel uit het forse gat dat valt bij nummer drie; Deutsche Telekom is ‘slechts’ 12,9 miljard euro waard. Daarna volgen softwaregigant SAP (12,8 miljard) en Volkswagen (10,2 miljard).

Der Pkw
De automerken zijn los van de top 2 sterk vertegenwoordigd in de brand value ranking van Interbrand. Op een rijtje:

  • Rank 1: Mercedes-Benz, 25,4 miljard euro
  • Rank 2. BMW, 25,2 miljard euro
  • Rank 5. Volkswagen, 10,2 miljard euro
  • Rank 6. Audi, 7,3 miljard euro
  • Rank 12. Porsche, 5,3 miljard euro

Interbrand kent Audi een forse stijging in de merkwaarde toe: +17 procent. Het merk profiteert vooral van de successen in China.

De Aldi&;s en de Lidl&;s
Retailbrands zijn (in aantal merken) het best vertegenwoordigd in de lijst van Interbrand; het zijn er elf. Aldi is in Duitsland veruit de grootste retailer, gekeken naar de merkwaarde. De super staat op de 18e plaats met een value van 2,4 miljard euro (+10 pct). Lidl neemt de 23ste plaats in en is volgens Interbrand een miljard minder waard: 1,4 miljard ook +10 pct).

Bank
Er staan vijf financials in de top 50. Allianz is de grootste (5,7 miljard, 10e plaats), gevolgd door Deutsche Bank (15e plaats, 2,9 miljard).

Dassler
De heritage van de gebroeders Dassler lievert nog altijd twee posities op in de top 50, de enige twee sportmerken. Adidas (opgericht door Adi Dassler) staat op de 11e plaats met een merkwaarde van  5,5 miljard euro (-9 pct ten opzichte van een jaar eerder). Puma (Rudolf Dassler) staat op 29 met een merkwaarde van 1,0 miljard euro (-4 pct).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in