Overslaan en naar de inhoud gaan

Nettowinst Wolters Kluwer onveranderd

Wolters Kluwer behaalde in het afgelopen jaar een nettoresultaat voor amortisatie goodwill van 412 miljoen euro, nagenoeg hetzelfde als in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern maakte vandaag verder bekend dat de omzet in 2000 is gestegen met 19 procent tot 3.664 miljoen euro (plus 12 procent bij constante koersen); de autonome omzetgroei kwam op 5 procent. De winst werd vorig jaar gedrukt door investeringen in internet en voorzieningen voor reorganisaties, die 400-450 banen gaan kosten.

related partner content for mobile comes here

Tijdens een persconferentie naar aanleiding van de publicatie van het jaarverslag wees bestuursvoorzitter Rob Pieterse op de groei van de internetomzet, van 48 miljoen euro in 1999 tot 228 miljoen euro vorig jaar. Het driejarig investeringsprogramma van in totaal 250 miljoen euro voor extra (internet) productontwikkeling ligt volgens hem op schema.

Pieterse benadrukte ook dat Wolters Kluwer ‘bijna recession-proof’ is, dit naar aanleiding van sombere vooruitzichten over de economie dit jaar. De reden is dat advertentie-inkomsten slechts 5 procent van de omzet vormden. Er vindt op dit moment een interne evaluatie plaats van de portefeuilles van de belangrijkste clusters van activiteiten in Europa en Noord-Amerika. De uitkomsten worden bij de halfjaarresultaten bekendgemaakt. In kaart wordt gebracht welke activiteiten een duurzaam en sterk winstpotentieel hebben. Activiteiten die dat niet hebben worden mogelijk afgestoten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in