
De winst van de holding De Telegraaf daalde tot 106,8 miljoen gulden in 2000 van 142,8 miljoen gulden in 1999. De omzet liep met 12,5 procent op tot 1,79 miljard gulden, zo meldt het dagblad vandaag. De investeringen in internet waren het afgelopen jaar gegroeid met 52 miljoen gulden naar 60 miljoen. Verdere grote kostenposten zijn de stijging van de papierprijs en de sterk toenemende bezorgkosten van de gedrukte media.
De inkomsten zijn in de eerste maanden van dit jaar achter gebleven op de begroting. Dit is een gevolg van een dalend advertentievolume. Het dagblad de Telegraaf zag het advertentievolume vorig jaar toenemen; de oplage bleef nagenoeg gelijk. Spits ontwikkelde zich beter dan verwacht en draagt dit jaar bij aan de resultaten. De tijdschriftentak van de Telegraaf boekte vorig jaar een lager resultaat als gevolg van aanloopverliezen bij nieuwe titels in Nederland en Zweden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee