Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst Telegraaf daalt door internet

Uitgeversconcern De Telegraaf zag de nettowinst vorig jaar dalen als gevolg van de kosten van internet. De activiteiten op dit terrein…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst van de holding De Telegraaf daalde tot 106,8 miljoen gulden in 2000 van 142,8 miljoen gulden in 1999. De omzet liep met 12,5 procent op tot 1,79 miljard gulden, zo meldt het dagblad vandaag. De investeringen in internet waren het afgelopen jaar gegroeid met 52 miljoen gulden naar 60 miljoen. Verdere grote kostenposten zijn de stijging van de papierprijs en de sterk toenemende bezorgkosten van de gedrukte media.

De inkomsten zijn in de eerste maanden van dit jaar achter gebleven op de begroting. Dit is een gevolg van een dalend advertentievolume. Het dagblad de Telegraaf zag het advertentievolume vorig jaar toenemen; de oplage bleef nagenoeg gelijk. Spits ontwikkelde zich beter dan verwacht en draagt dit jaar bij aan de resultaten. De tijdschriftentak van de Telegraaf boekte vorig jaar een lager resultaat als gevolg van aanloopverliezen bij nieuwe titels in Nederland en Zweden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in