Lessen voor wannadots
Uit een onderzoek van monument Rosabeth Moss Kanter blijkt dat veel traditionele bedrijven die het net op willen, telkens dezelfde fouten maken. Wat moeten leergierige managers die zich nog niet op de elektronische snelweg bevinden, vooral niet doen?
De verantwoordelijkheden voor internetprojecten over de hele organisatie verspreiden. Projectje hier, website daar, dat werkt dus niet. Scepsis ligt na verloop van tijd op de loer. Wat men ook niet moet doen, is het formeren van een internetteam dat geleid wordt door iemand wegens zijn of haar loyaliteit en met teamleden die al hun bestaande activiteiten gewoon moeten blijven doen.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuOnline hetzelfde aanbieden als men al jaren op de oude manier heeft gedaan, is ook heel erg fout. Toch gebeurt dat vaak: boekhandelaar Barnes & Noble ging, nadat Amazon al een hele tijd actief was, ook maar eens een keertje online. Het dupliceerde op internet waar het al jaren goed in is: een uitgebreide boekhandel inrichten. Daarnaast bood B&N recensies en chatrooms, maar daar bleken de online consumenten helemaal geen zin in te hebben. Op internet moet je niet dupliceren maar nieuwe en aanvullende diensten aanbieden.
<#FONT SIZE=1>Bron: harvard business review, januari 2001<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid