Overslaan en naar de inhoud gaan

Lessen voor wannadots

Welk bedrijf uit de oude economie heeft zich niet bekeerd tot internet? De meeste wel, en terecht. Internet biedt, indien goed gebruikt,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verantwoordelijkheden voor internetprojecten over de hele organisatie verspreiden. Projectje hier, website daar, dat werkt dus niet. Scepsis ligt na verloop van tijd op de loer. Wat men ook niet moet doen, is het formeren van een internetteam dat geleid wordt door iemand wegens zijn of haar loyaliteit en met teamleden die al hun bestaande activiteiten gewoon moeten blijven doen.

Online hetzelfde aanbieden als men al jaren op de oude manier heeft gedaan, is ook heel erg fout. Toch gebeurt dat vaak: boekhandelaar Barnes & Noble ging, nadat Amazon al een hele tijd actief was, ook maar eens een keertje online. Het dupliceerde op internet waar het al jaren goed in is: een uitgebreide boekhandel inrichten. Daarnaast bood B&N recensies en chatrooms, maar daar bleken de online consumenten helemaal geen zin in te hebben. Op internet moet je niet dupliceren maar nieuwe en aanvullende diensten aanbieden.

< SIZE=1>Bron: harvard business review, januari 2001<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in