Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland 1 sterkste mediamerk van Nederland

Voor de derde keer op rij hebben Interbrand en Tijdschrift voor Marketing, samen met Multiscope, de dynamiek van het Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lijst met de 25 sterkste mediamerken laat een aantal opmerkelijke veranderingen zien ten opzichte van vorig jaar. Zo is er een nieuwe nummer 1: Nederland 1. Nu.nl volgt op een tweede plaats (vorig jaar op plek 7 ). SBS, vorig jaar nog op plaats 3, is helemaal uit de top25 verdwenen. En dat geldt ook voor Hyves, vorig jaar nog terug te vinden op plek 4.

related partner content for mobile comes here

Nederland 1 heeft zijn nummer één-positie te danken aan het feit dat Nederlanders het merk een zeer hoge authenticiteitscore geven. Het profiel van de zender is gericht op een breed publiek. NU.nl is de nummer twee van 2012 en dit komt vooral door het vermogen van het merk om steeds relevant te blijven voor de consument. Het merk scoort erg hoog op statements als ‘is echts iets voor mij’ en ‘is mijn eerste keuze’.

De Telegraaf wordt door Nederlandse mediagebruikers gezien als het bekendste mediamerk. De aan de krant toegeschreven aanwezigheid en populariteit zien we terug in de hoge oplagecijfers. Aanwezigheid zal voor De Telegraaf echter niet voldoende zijn om zich te handhaven in de top tien. Zo scoort het merk beduidend minder op de andere factoren voor merkkracht: authenticiteit, relevantie, differentiatie, consistentie en begrip.

Via het online panel van Multiscope is representatief onderzoek uitgevoerd onder 1000 Nederlanders van 18 jaar en ouder. De respondenten evalueerden meer dan zestig mediamerken. Daarnaast werden de merken door Interbrand beoordeeld op 10 merkkrachtfactoren.

Lees het hele artikel, inclusief de volledige methodiek, in het aprilnummer van Tijdschrift voor Marketing, dat morgen op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in