Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald´s mag speelgoed in Happy Meals stoppen

McDonald’s mag speelgoed in zijn Happy Meals blijven stoppen. Zo bepaalde een Amerikaanse rechter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een Amerikaanse moeder stapte in december vorig jaar naar de rechter met de klacht dat de hamburgerketen speelgoed gebruikt om kinderen naar de fastfoodrestaurants te lokken. Ze kreeg steun van het Amerikaanse Center for Science in the Public Interest (CSPI), dat McDonald’s wilde ‘dwingen te stoppen met het uitdelen van gratis speelgoed bij kindermaaltijden’. De stichting noemt de tactieken van Mcdonald’s ‘roofdierachtig’.

related partner content for mobile comes here

Maar de rechter vindt de klacht ongegrond.

Ook in Groot-Brittannie krijgt McDonald’s kritiek van instanties die gezond eten promoten. McDonalds deelt in Engeland nu kinderboekjes uit bij Happy Meals, om gezinnen aan te moedigen meer samen te lezen.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in