
Een Amerikaanse moeder stapte in december vorig jaar naar de rechter met de klacht dat de hamburgerketen speelgoed gebruikt om kinderen naar de fastfoodrestaurants te lokken. Ze kreeg steun van het Amerikaanse Center for Science in the Public Interest (CSPI), dat McDonald’s wilde ‘dwingen te stoppen met het uitdelen van gratis speelgoed bij kindermaaltijden’. De stichting noemt de tactieken van Mcdonald’s ‘roofdierachtig’.
Maar de rechter vindt de klacht ongegrond.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACommunicatieadviseur (28-38 uur)
CAOPOok in Groot-Brittannie krijgt McDonald’s kritiek van instanties die gezond eten promoten. McDonalds deelt in Engeland nu kinderboekjes uit bij Happy Meals, om gezinnen aan te moedigen meer samen te lezen.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee