Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel adverteren onder de loep

Mobiel is booming, maar hoe ervaart de consument mobiel adverteren? Sanoma Media onderzocht zes reclamevarianten op NU.nl. Resultaat: een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiel is explosief aan het groeien. Mobiel internet heeft de massa bereikt en apps en mobiele sites worden steeds populairder. De volgende ontwikkeling is mobiel adverteren, dat nu volop kansen biedt om onderscheidend en opvallend te zijn. Bovendien zijn de resultaten, mits relevant en passend bij het medium ingezet, goed.

related partner content for mobile comes here

Langs de meetlatEr zijn verschillende advertentievormen mogelijk, die Sanoma Media onlangs tegen de meetlat van de consument hebben aangehouden in een onderzoek. Daaruit blijkt allereerst dat reclame op smartphone veel impact kan genereren. Maar geldt dat voor alle mobiele advertentievormen en waar moet je als adverteerder rekening mee houden?

De beleving van reclameHet onderzoek, dat Veldkamp in opdracht van Sanoma Media uitvoerde, was op basis van zes reclamevarianten op NU.nl. Belangrijkste vraag: hoe beleven consumenten reclame op hun smartphone? Vallen de verschillende advertentievormen op? Storen ze wel of niet? Kortom, hoe zetten we het medium het beste in? Zoals gezegd, reclame op smartphone genereert veel impact. Negen op de tien ondervraagden heeft de reclames gezien en meer dan de helft heeft het reclamemerk spontaan herkend.

Vrolijk makendDe zes reclamevarianten roepen verschillende belevingen en reacties op. De irritatiefactor is het laagst bij de standaard- en half page banner. De laatste komt zelfs als zeer positief uit de bus als passend bij NU.nl maar bovendien ook als informatief, vrolijk makend en stimulerend. Bij deze uiting blijft de media- en nieuwsbeleving van NU.nl bovendien goed overeind.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in