Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie in Communicatie is cool en is een sterke brug naar de toekomst

Recessies hebben als vervelende gewoonte dat veel managers bij bedrijven innovatie budgetten onnodig sterk reduceren. Innovatie wordt dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recessies hebben als vervelende gewoonte dat veel managers bij bedrijven innovatie budgetten onnodig sterk reduceren. Innovatie wordt dan veelal onterecht gezien als kostenpost in plaats van als investering. Stom eigenlijk want innovatie is de brug naar de toekomst; als je de ontwikkeling van bedrijven en organisaties bekijkt zie je dat een substantieel groot deel van de achterliggende omzet bij succesvolle bedrijven juist uit innovatie komt.
Daarbij is innovatie erg prettig om mee bezig je zijn en het voert breed in de organisatie.
Innovatie verlegt de grenzen van je merk en zorgt voor meer omzet.

related partner content for mobile comes here

Ook communicatie vernieuwt zich regelmatig en vooral ook online.
Het wereldwijde web geeft onbeperkte toegang tot informatie, reputatie en opinie.
Vandaag de dag zijn websites, blogs, social media, app’s, etc. ondenkbaar. De ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en heel veel innovatie wordt toegepast op internet.

Zo wordt o.a. de komst van Google TV met veel belangstelling tegemoet gezien en die zorgt straks voor een integrale samensmelting van TV en internet.
Een andere vorm van innovatie is gamification, merken die alles in een game onderbrengen en dat aan hun audience presenteren. Het is een ware Marketing is een War on Attention en innovatie is bij uitstek het middel om die attentie te verkrijgen.
In de reclame zien we ook regelmatig vernieuwing. Meer recente innovaties leggen een koppeling tussen reclame en service naar hun doelgroep toe of we zien een indringende boodschap van een inmiddels overleden persoon.

Een echte kraker is de interactieve youtube commercial van Tipp-ex waarbij de kijker zelf het verloop van de commercial kan beinvloeden door met uiteraard Tipp-ex digitaal tekst te wijzigen. Intussen al 20 miljoen keer bekeken op internet.

Echte innovators zorgen altijd voor wat nieuws en verrassends.
Ik roep dan ook graag de slimme innovators in communicatie op om bij de MARCOM Innovation Playground op 13 en 14 juni, Amsterdam RAI en LIVE te pitchen met je innovatie in de Van Speijk Innovatie Arena (VSIA). En maak daarbij kans op de Van Speijk Innovatie Prijs, georganiseerd voor de meest aansprekende innovaties in de communicatiesector in 2011. Schrijf nu in!
Voor meer informatie, jurering en inschrijving ga naar www.innovatie.adformatie.nl Dat kan tot uiterlijk 30 april 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in