Minister berispt Postcodeloterij over reclame


Ook een advertentie van Holland Casino in de gratis krant Metro kan niet door de beugel. Dat bleek gisteren uit antwoorden van de bewindsman op schriftelijke vragen van SP-Tweede Kamerlid Jan de Wit. Die wilde opheldering over de kwestie.
Volgens de Nationale Postcode Loterij was de actie rond de zorgpolis niet gericht op het werven van nieuwe leden en ook niet op het vergroten van de naamsbekendheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHirsch Ballin is het daar niet mee eens. ‘Gelet op de omvangrijke schaal en methode van bekendmaking is er wel degelijk sprake van reclame- en wervingsactiviteiten', schrijft hij. ‘Zulke activiteiten moeten altijd evenwichtig plaatsvinden, maar dat is in dit geval niet gebeurd’, meent de minister. Hij neemt dit mee in de beoordeling van de nieuwe vergunningaanvraag van de Nationale Postcode Loterij.
Ook de actie van Holland Casino mag volgens de minister niet. Het staatsbedrijf plaatste op 23 november een paginagrote advertentie op zowel de voor- als achterkant van Metro. Lezers kregen het aanbod het entreegeld bij een bezoek aan Holland Casino terug te krijgen in de vorm van speelfiches. De minister gaat het bedrijf er op wijzen dat dergelijke acties ‘onwenselijk’ zijn (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid