Europese online advertentiebestedingen 11,5 miljard in 2007
Vorig jaar lagen de bestedingen op 8 miljard dollar. Dat betekent dus een stijging van 38 procent.
Het IAB heeft gekeken naar de Europese bestedingen voor display advertising, zoekmachinemarketing, classifieds en directories, en e-mailmarketing.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe grootste groei komt met name uit de zogenaamde emerging markets. Sommige Oost-Europese landen laten zelfs een groei van 70 procent zien.
Daarnaast blijft de sector sterk groeien in Denemarken, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Groot Brittannië; tussen de 30 en 40 procent.Oorzaak van de groei: meer breedbandpenetratie en een sterker adverteerdersvertrouwen in het medium.
Wat betekent deze stijging voor het gat tussen de Verenigde Staten en Europa? Dat gat slinkt...in 2006 lag de VS nog 4,8 miljard voor op Europa, maar het verschil zal in 2007 nog maar 2,1 miljard zijn, met een totaal van 13,6 miljard aan online advertentiebestedingen in Amerika.
De belangrijkste ontwikkelingen zullen in 2008 op het gebied liggen van web TV, mobiel internet, behavioural targeting en social media. Deze trends zullen voor de grootste marktgroei zorgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid