Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese online advertentiebestedingen 11,5 miljard in 2007

Het Europese Interactive Advertising Bureau (IAB Europe) voorspelt dat de online advertentiebestedingen in Europa in 2007 11,5 miljard euro…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar lagen de bestedingen op 8 miljard dollar. Dat betekent dus een stijging van 38 procent.

related partner content for mobile comes here

Het IAB heeft gekeken naar de Europese bestedingen voor display advertising, zoekmachinemarketing, classifieds en directories, en e-mailmarketing.

De grootste groei komt met name uit de zogenaamde emerging markets. Sommige Oost-Europese landen laten zelfs een groei van 70 procent zien.

Daarnaast blijft de sector sterk groeien in Denemarken, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Groot Brittannië; tussen de 30 en 40 procent.Oorzaak van de groei: meer breedbandpenetratie en een sterker adverteerdersvertrouwen in het medium.

Wat betekent deze stijging voor het gat tussen de Verenigde Staten en Europa? Dat gat slinkt...in 2006 lag de VS nog 4,8 miljard voor op Europa, maar het verschil zal in 2007 nog maar 2,1 miljard zijn, met een totaal van 13,6 miljard aan online advertentiebestedingen in Amerika.

De belangrijkste ontwikkelingen zullen in 2008 op het gebied liggen van web TV, mobiel internet, behavioural targeting en social media. Deze trends zullen voor de grootste marktgroei zorgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in