Belangenverstrengeling?


Uit landelijke cijfers blijkt namelijk dat slechts 28% van de jongeren voldoet aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB). De NNGB houdt voor jongeren in dat ze dagelijks tenminste 60 minuten matig intensief moeten bewegen. Deze norm staat in de campagne Dubbel 30 centraal.
Begrijpelijkerwijs maakt de campagne gebruik van Ali B. In onbegrijpelijke taal zet hij jongeren aan tot dansen, waarmee de eerste drie minuten beweging zijn behaald. Een leuk initiatief, gesponsord door onder andere Masterfoods, Kraft, LU en Mora. En daar vielen de heren Pauw & Witteman over.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp zich geen probleem, ware het niet dat zowel Ali B. als Rosenmöller geen goede verklaring konden geven voor het feit dat juist deze bedrijven de campagne sponsoren. Jammer dat beide heren niet beter op hun woordvoerderschap zijn voorbereid.
Vooral van Rosenmöller mogen we toch wel meer verwachten dan dat 'het niet zozeer gaat om de hoeveelheid calorieën die jongeren binnenkrijgen, maar veel meer om het tekort aan beweging en daarom is het volgens hem niet zinvol om de snoepautomaten op scholen te verbieden.'
Dat lijkt inderdaad de meest logische verklaring als een campagne door onder andere Masterfoods en Lu wordt gesponsord. Een simpele Q/A lijst had dit gestuntel kunnen voorkomen.
Weg geloofwaardige campagne. Een mogelijk positief effect van de campagne is in enkele luttele tv-minuten drastisch verkleind. Bovendien; hoe lang zullen bovengenoemde bedrijven nu nog sponsor van deze Tour blijven?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid