Overslaan en naar de inhoud gaan

Belangenverstrengeling?

Vrijdagavond; Pauw & Witteman. Aan tafel zitten onder andere Ali B. en Paul Rosenmöller. Rosenmöller is voorzitter van de commissie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit landelijke cijfers blijkt namelijk dat slechts 28% van de jongeren voldoet aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB). De NNGB houdt voor jongeren in dat ze dagelijks tenminste 60 minuten matig intensief moeten bewegen. Deze norm staat in de campagne Dubbel 30 centraal.

related partner content for mobile comes here

Begrijpelijkerwijs maakt de campagne gebruik van Ali B. In onbegrijpelijke taal zet hij jongeren aan tot dansen, waarmee de eerste drie minuten beweging zijn behaald. Een leuk initiatief, gesponsord door onder andere Masterfoods, Kraft, LU en Mora. En daar vielen de heren Pauw & Witteman over.

Op zich geen probleem, ware het niet dat zowel Ali B. als Rosenmöller geen goede verklaring konden geven voor het feit dat juist deze bedrijven de campagne sponsoren. Jammer dat beide heren niet beter op hun woordvoerderschap zijn voorbereid.

Vooral van Rosenmöller mogen we toch wel meer verwachten dan dat 'het niet zozeer gaat om de hoeveelheid calorieën die jongeren binnenkrijgen, maar veel meer om het tekort aan beweging en daarom is het volgens hem niet zinvol om de snoepautomaten op scholen te verbieden.'

Dat lijkt inderdaad de meest logische verklaring als een campagne door onder andere Masterfoods en Lu wordt gesponsord. Een simpele Q/A lijst had dit gestuntel kunnen voorkomen.

Weg geloofwaardige campagne. Een mogelijk positief effect van de campagne is in enkele luttele tv-minuten drastisch verkleind. Bovendien; hoe lang zullen bovengenoemde bedrijven nu nog sponsor van deze Tour blijven?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in