Overslaan en naar de inhoud gaan

Eredivisie overweegt eigen betaalkanaal

De Eredivisie CV overweegt een eigen betaalkanaal op te zetten. Ook gaan de voetbalsamenvattingen van de eredivisiewedstrijden op zondag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei directeur Alex Tielbeke gisteren na de publicatie van de nieuwe televisietender van de Eredivisie CV. Een betaalkanaal is een mogelijk alternatief voor de exploitatie van de live televisierechten voor de eredivisiewedstrijden. Naast het bieden op de live-pakketten kunnen betaalpartijen aangeven welke voorwaarden en condities voor de doorgifte van een dergelijke eigen exploitatie zouden gelden.

related partner content for mobile comes here

De eigen exploitatie in de vorm van een 'eredivisiekanaal' moet een soort samenwerkingsverband worden tussen de ECV en de partijen die zorgen voor de doorgifte van de wedstrijden, de zogenoemde platforms. Tielbeke: ‘In deze optie beheert de Eredivisie CV de rechten, productie en pakketindeling. De exploitanten leveren de distributie, prijsstelling en promotie.'

De belangrijkste reden om de samenvattingen van de eredivisiewedstrijden vanaf volgend voetbalseizoen op zondag naar 20.00 zijn te verschuiven, is om betaaltelevisie aantrekkelijker te maken. Tielbeke: ‘In vergelijking met het buitenland blijft de Nederlandse markt in dat opzicht achter.' RTL Nederland vreest dat door het verplaatsen van de samenvattingen te veel wordt gemorreld aan een instituut. ‘Zondagavond 19.00 uur is voor veel kijkers een instituut en als je daaraan gaat morrelen, kan dat wel eens veel protest geven', aldus een woordvoerder (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in