Overslaan en naar de inhoud gaan

3x kloppen onbegrijpelijk voor ouderen

De reclame spot van de gezamenlijke banken voor het veilig internet bankieren is niet voor iedereen even duidelijk. In het spotje, bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat er om dat je er goed op moet letten dat alle gegevens die je op internet invult gebruikt zouden kunnen worden door personen die daar geen recht toe hebben.

related partner content for mobile comes here

Ouderen snappen echter totaal niet waar over de reclame gaat terwijl een deel van hen wel degelijk tot de doelgroep behoort. Mijn opa internet bankiert zelf ook maar kwam bij mij toch met de vraag waarom hij op het beeldscherm moet kloppen om te kijken of het wel veilig is.

Het gebruik van pc acties net zoals de uitspraak "ga met de muis naar de linker boven hoek" zorgt bij verschillende groepen nog steeds voor verwarring. Ik ben van mening dat reclamemakers hier rekening mee moeten houden aangezien er aan deze spot een redelijk maatschappelijk belang zit. Door beter in te zoomen op de doelgroep zouden reclamespots beter afgestemd kunnen worden en zijn dit soort acties, waar ouderen wel degelijk baat bij hebben, ook voor hen begrijpelijk zijn.

Overigens denk ik dat er meer groepen bestaan waarbij het spreekwoordelijke kwartje niet valt bij het zien van deze spot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in