Overslaan en naar de inhoud gaan

Online shopping: hoe minder instructies hoe beter

Als je een paar subtiele en vooral tekstuele wijzigingen aanbrengt op cruciale webpagina’s, breken minder mensen het aankoopproces…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De site van luchtvaartmaatschappij Delta had een probleem: 50% van de gebruikers die een ticket wilden boeken, brak het boekingsproces voortijdig af. Hoe kwam dat? In 2006 werd Optimost ingeschakeld, een bureau gespecialiseerd in landingpage-optimalisering, om dat te achterhalen.

related partner content for mobile comes here

Aanpassing van een paar kleine tekstuele dingen op slechts enkele Delta.com-pagina’s bleek al tot verbetering te leiden. Zo haakten veel boekers af op de pagina waar ze hun NAW-gegevens moesten invullen. Boven aan die pagina stond een uitgebreide instructie van zo’n 120 woorden. Nadat die was verwijderd - en nadat onder aan de pagina het woord ‘Go’ was vervangen door ‘Click here to finish’ - voltooiden veel meer mensen de ticketaankoop. In 2007 zijn de site-inkomsten met 10 tot 15 miljoen dollar toegenomen. De conversie is met 5 procent verbeterd.

Bron: Marketing News

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in