Online shopping: hoe minder instructies hoe beter


De site van luchtvaartmaatschappij Delta had een probleem: 50% van de gebruikers die een ticket wilden boeken, brak het boekingsproces voortijdig af. Hoe kwam dat? In 2006 werd Optimost ingeschakeld, een bureau gespecialiseerd in landingpage-optimalisering, om dat te achterhalen.
Aanpassing van een paar kleine tekstuele dingen op slechts enkele Delta.com-pagina’s bleek al tot verbetering te leiden. Zo haakten veel boekers af op de pagina waar ze hun NAW-gegevens moesten invullen. Boven aan die pagina stond een uitgebreide instructie van zo’n 120 woorden. Nadat die was verwijderd - en nadat onder aan de pagina het woord ‘Go’ was vervangen door ‘Click here to finish’ - voltooiden veel meer mensen de ticketaankoop. In 2007 zijn de site-inkomsten met 10 tot 15 miljoen dollar toegenomen. De conversie is met 5 procent verbeterd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid