Wordt MySpace ingehaald?
Als er érgens consensus over is, dan is het wel dat sociale netwerken op internet the next big thing zijn. MySpace had in juli 45 miljard pageviews. Nog interessanter: lang niet alleen van pubers. Meer dan de helft van de MySpace-leden is ouder dan 35.
MySpace is een mekka voor adverteerders. Gebruikers worden er scherm voor scherm overladen met advertenties; op topdagen worden er ruim 7 miljard getoond. Dit jaar verkoopt MySpace voor 525 miljoen dollar aan advertenties, goed voor 58 procent van alle advertentie-inkomsten in de social-networkingbranche.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDat maakt nogal wat andere grote concerns onrustig. Yahoo, Microsoft: niemand wil de social-networkingboot missen. Elk B2C-bedrijf zal moeten uitzoeken of het op eigen houtje het avontuur aangaat of aanhaakt bij een gevestigde partij als MySpace of Facebook. De 'buzz' is dat MySpace grote deals in het vooruitzicht heeft -onder andere met Yahoo- en alleen maar groter zal groeien.
Van de hardnekkige geruchten dat MySpace allang zou zijn ingehaald door Facebook, wordt MySpace-CEO Tom Anderson moe: ‘Onzin. Maar hoe meer je ertegen inbrengt, hoe defensiever je overkomt.’ Face-book wordt bij MySpace als serieuze concurrent gezien, maar is wel iets geheel anders.
Facebook is een utility met een heldere, strakke interface die je helpt om snel en efficiënt in contact te komen met mensen die je offline al kent. Op MySpace kan iedereen én alles een homepage hebben, ook je hond, band of bedrijf. MySpace is, aldus Anderson, luid, chaotisch, rommelig, onvoorspelbaar. Anders dan vaak wordt gedacht is het net als Facebook een open platform. Zo staat het vol met widgets. En die privacyproblemen dan? Gebruikers liggen er niet wakker van, want ze opereren vaak onder een schuilnaam. Zelfs eigenaar Murdoch heet er John.
Bron: Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid