Overslaan en naar de inhoud gaan

Merknaam Philishave verdwijnt

Er verdwijnt weer een stukje cultuurgoed. De 67 jaar oude naam Philishave verdwijnt van de scheerapparaten. In 1939 werd in Eindhoven het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er verdwijnt weer een stukje cultuurgoed. De 67 jaar oude naam verdwijnt van de scheerapparaten. In 1939 werd in Eindhoven het eerste elektrische apparaat met de naam Philishave gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Na wereldwijd vijfhonderd miljoen stuks te hebben verkocht, gaat Philips alleen de bedrijfsnaam gebruiken om een uniformere uitstraling te krijgen.

Dat heeft een zegsman van het bedrijf dinsdag tegen het ANP gezegd.

Philips maakt in Nederland sinds de jaren vijftig alleen nog in Drachten scheerapparaten. Het merendeel van de productie is in de loop van de jaren naar onder meer China overgeheveld.

Philips kende voorheen vele merknamen voor de producten. Door de jaren heen zijn echter behalve Philishave alle submerknamen geschrapt. 'Philishave was een dusdanig succes dat het is blijven bestaan', aldus de woordvoerder van het elektronicaconcern.

Ook de scheerapparatenmerknaam Norelco, die alleen in Noord-Amerika wordt gevoerd, wordt vervangen door Philips. Het besluit is volgens Philips al enige tijd geleden genomen. Hoe snel de merkomzetting gaat, kon een woordvoerster vanochtend nog niet zeggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in