Groei personeelsadvertenties 19 procent
Dat blijkt uit cijfers van VNU-dochter Nielsen Media Research (NMR). In het laatste kwartaal van 2005 groeide het aantal personeelsadvertenties in de dagbladen met 5 procent. Daarmee bleef de groei achter bij de voorgaande vier kwartalen, waarin sprake was van een groei met dubbele cijfers.
De groei van het aantal personeelsadvertenties is hoe dan ook een meevaller voor de kranten die onder druk staan als gevolg van dalende oplages en teruglopende opbrengsten uit de verkoop van 'algemene' advertenties.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe 'jobsites' op internet zijn goed voor 80 procent van het totaal aantal geplaatste advertenties in de media. Dat aandeel bleef in 2005 constant. De kranten nemen 14 procent voor hun rekening en de vak- en managementsbladen het resterende aandeel van 6 procent (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid