Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument kritisch over nieuwe media-initiatieven

Consumenten lopen in 2006 niet warm voor veel nieuwe media-initiatieven, zoals Talpa, nieuwe tijdschriften, tv-kijken in de McDonald's of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Motivaction ondervroeg bijna zeshonderd consumenten. Veel televisiekijkers vinden reclameraadspelletjes op bij RTL en de sms-acties op onder meer SBS6 eigenlijk oninteressant. Van de ondervraagden zegt 16 procent te willen overstappen op digitale televisie. Tv-kijken via de mobiele telefoon trekt minder mensen: slechts 3 procent is van plan een umts-toestel aan te schaffen. Voor 1 procent vormt tv-kijken op de mobiel wel een zeer interessante ontwikkeling.

related partner content for mobile comes here

Een mogelijke krant op zondag van uitgeefconcern PCM of het nieuwe initiatief van de NS en RTL om tv-uitzendingen in de trein te laten zien kan op meer belangstelling rekenen.

De mediaconsumptie lijkt mager te worden dit jaar. Bijna een kwart van de respondenten zegt te overwegen een tijdschriftenabonnement op te zeggen en 12 procent speelt met de gedachte om het krantenabonnement de deur uit te doen. Voor een reclamevrije publieke omroep is zeer veel animo, net als voor het ontvangen van kranten op tabloidformaat.

Dat John de Mol dit jaar inderdaad komt met een tweede tv-zender acht 58 procent zeer onwaarschijnlijk. De Mol zelf kondigde vorig jaar zo'n tweede zender aan. Wel waarschijnlijk achtten de ondervraagden het dat De Telegraaf dit jaar op tabloid gaat verschijnen (61 procent).

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in