Consument kritisch over nieuwe media-initiatieven


Motivaction ondervroeg bijna zeshonderd consumenten. Veel televisiekijkers vinden reclameraadspelletjes op bij RTL en de sms-acties op onder meer SBS6 eigenlijk oninteressant. Van de ondervraagden zegt 16 procent te willen overstappen op digitale televisie. Tv-kijken via de mobiele telefoon trekt minder mensen: slechts 3 procent is van plan een umts-toestel aan te schaffen. Voor 1 procent vormt tv-kijken op de mobiel wel een zeer interessante ontwikkeling.
Een mogelijke krant op zondag van uitgeefconcern PCM of het nieuwe initiatief van de NS en RTL om tv-uitzendingen in de trein te laten zien kan op meer belangstelling rekenen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe mediaconsumptie lijkt mager te worden dit jaar. Bijna een kwart van de respondenten zegt te overwegen een tijdschriftenabonnement op te zeggen en 12 procent speelt met de gedachte om het krantenabonnement de deur uit te doen. Voor een reclamevrije publieke omroep is zeer veel animo, net als voor het ontvangen van kranten op tabloidformaat.
Dat John de Mol dit jaar inderdaad komt met een tweede tv-zender acht 58 procent zeer onwaarschijnlijk. De Mol zelf kondigde vorig jaar zo'n tweede zender aan. Wel waarschijnlijk achtten de ondervraagden het dat De Telegraaf dit jaar op tabloid gaat verschijnen (61 procent).
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid