Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Merken moeten leren dat gedrag door heel rare dingen wordt beïnvloed’

Merken en bedrijven zouden ons online nog beter kunnen verleiden, zegt consumentenpsycholoog en gedragseconoom Bart Schutz.
Miniatuurvoorbeeld
Bart Schutz in VPRO's Tegenlicht
© VPRO Tegenlicht (beeld YouTube)
Miniatuurvoorbeeld
Bart Schutz in VPRO's Tegenlicht
© VPRO Tegenlicht (beeld YouTube)

Over ons bewustzijn kunnen adverteerders en merken nog veel leren, zegt Bart Schutz, die eind maart te gast was bij MWG voor de sessie ‘De kracht van online persuasion’. Hij is Chief Inspirational Officer bij Online Dialogue en geeft masterclasses aan bedrijven over dit onderwerp. En dat doet hij grondig. ‘Bij KPN heb ik de medewerkers nieuwe technieken geleerd om consumenten online te beïnvloeden. Het betekent dat ze niet één maar acht workshops krijgen met huiswerk tussendoor en veel wetenschappelijke tests.' 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in