Overslaan en naar de inhoud gaan

Lebara ziet vluchtelingen als potentiële klanten

Migrantenmerk biedt na goedkoop bellen nu ook entertainment.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door Robert Heeg in Londen

related partner content for mobile comes here

Terwijl de Europese landen vluchtelingen als probleem beschouwen, ziet Lebara ze vooral als kans. Het Britse bedrijf staat bekend als aanbieder van goedkope belminuten voor migranten en ziet zijn afzetmarkt deze maanden dus flink groeien.

In een interview met Adformatie, zei ceo Yoganathan Ratheesan in zijn Londense hoofdkantoor onder meer: ‘Al die mensen die naar Europa komen, willen eerst een dak boven hun hoofd en eten, en daarna willen ze contact met het thuisfront – liefst zo goedkoop mogelijk.’

Met die eenvoudige propositie, en met flexibele telefoonkaarten, bouwde Lebara een basis van ruim 5 miljoen mobiele klanten op. Deze achterban is volgens Ratheesan nu klaar voor het volgende product. ‘Wat willen migranten als ze eenmaal een tijd in het buitenland zitten? Entertainment in hun eigen taal.’

Deze zomer introduceerde het merk Lebara Play; een videostreamingdienst met ruim 150 tv-kanalen en 3000 films uit onder meer Nigeria, Turkije en India. Abonnementen zijn verkrijgbaar vanaf €9,99 per maand en er is ook een settopbox. Een soort Netflix voor migranten dus? Hij lacht: ‘Zo noemen wij het binnen het bedrijf wel, ja.’

Ratheesan kent zijn doelgroep; hij kwam als 15-jarige Tamil-vluchteling naar Engeland. Hij verbaast zich erover dat geen enkel bedrijf zo specifiek op migranten mikt. ‘Google maar eens: ‘top 5 migrantenmerken’. Je zult niets vinden.’

Zelf wil Lebara in 2020 hét merk zijn voor één miljard migranten. Lebara Play is nu beschikbaar in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De dienst wordt dit jaar verder uitgerold in de rest van Europa.

Het complete interview met Ratheesan staat eerdaags in Adformatie.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in