Overslaan en naar de inhoud gaan

Kunstenaars bouwen supermarkt van afval uit het IJ

De supermarkt is tijdens Sail te zien in de Amsterdamse Tolhuistuin.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kunstenaars McCurdy en Hansky bouwden op uitnodiging van de Plastic Soup Foundation een supermarkt met afval uit het IJ om aandacht te trekken voor watervervuiling.

related partner content for mobile comes here

Wiet
De Plastic Soupermarket lijkt op het eerste gezicht een normale supermarkt vanwege de verlichting, winkelroute, lay-out, aanbiedingen en jingles. Maar alle producten zijn opnieuw gelabeld met merken als ‘Bang Tidy’ of ‘Eau so Transparant’. Bovendien is er een wiet assortiment genaamd ‘High Tides’.

Sail
De kunstinstallatie vindt plaats tijdens Sail en dat is niet voor niets. Maria Westerbos, directeur van de Plastic Soup Foundation: ‘We vinden het belangrijk om juist het publiek van Sail er bewust van te maken wat er onder en rondom al die prachtige monumentale schepen plaatsvindt. Water is een kostbaar goed. We zijn blij dat je inmiddels kunt zwemmen in de Amsterdamse grachten, maar als je ziet wat er in windhoeken, aan de wal en onder steigers blijft hangen, zwem je liever met je neus en mond dicht.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in