KLM: klantenservice via social media
Sinds kort kunnen klanten op elke vraag of opmerking via een van de netwerksites antwoord verwachten van KLM. 'Tijdens de aswolk hebben we in een paar dagen tijd meer over social media geleerd, dan de maanden ervoor', zegt Bram Gräber, directeur KLM Nederland.
Het mes snijdt bij social media aan twee kanten. 'Het is voor ons een rijke bron van informatie over de klant en de klant krijgt direct antwoord.' Bovendien is het volgens KLM goedkoper. Een ander voordeel is volgens Gräber dat klanten op dergelijke sites ook elkaar kunnen helpen. 'Elke Jan Jansen mag van ons een Youp van 't Hek zijn op social media. Op termijn is het een snellere en betere manier van klantenservice', meent Gräber.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe huidige klantenservice van KLM neemt deze taken op zich.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid