Klacht tegen radiospot Wakker Dier afgewezen
De mededeling dat kip goedkoper is dan kattenvoer is feitelijk juist en daarom wijst de Reclame Code Commissie een klacht tegen een…
Ook oordeelt de RCC dat de reclame niet misleidend is. Wakker Dier kwam met een radiospot (de 'Kiloknaller') waarin de stichting zegt dat kip in de supermarkt goedkoper is dan kattenvoer. 'De stichting wilde met deze spot mensen wakker schudden: de lage prijzen in de supermarkt leiden tot prijsdruk in de productieketen die uiteindelijk ten koste gaat van dierenwelzijn.'
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Wakker Dier zal de komende tijd in haar campagne nog vaak de vergelijking tussen kip en kattenvoer maken. 'Een kilo kip in de winkel is een kilo dier, geen dumpartikel. Wij hopen dat mensen wakker worden en met plezier dieper in hun portemonnee tasten voor een kip, zoals ze dat ook voor hun kat doen', aldus de stichting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid