Overslaan en naar de inhoud gaan

Klacht tegen radiospot Wakker Dier afgewezen

De mededeling dat kip goedkoper is dan kattenvoer is feitelijk juist en daarom wijst de Reclame Code Commissie een klacht tegen een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook oordeelt de RCC dat de reclame niet misleidend is. Wakker Dier kwam met een radiospot (de 'Kiloknaller') waarin de stichting zegt dat kip in de supermarkt goedkoper is dan kattenvoer. 'De stichting wilde met deze spot mensen wakker schudden: de lage prijzen in de supermarkt leiden tot prijsdruk in de productieketen die uiteindelijk ten koste gaat van dierenwelzijn.'

related partner content for mobile comes here

Wakker Dier zal de komende tijd in haar campagne nog vaak de vergelijking tussen kip en kattenvoer maken. 'Een kilo kip in de winkel is een kilo dier, geen dumpartikel. Wij hopen dat mensen wakker worden en met plezier dieper in hun portemonnee tasten voor een kip, zoals ze dat ook voor hun kat doen', aldus de stichting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in