Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderconsument: ‘Scarlet-reclame moet stoppen’

Stichting De Kinderconsument roept in een open brief het bedrijf Scarlet op om de huidige campagne van het nieuwe abonnement met gratis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is nog steeds te zien op billboards en een website waarop een vrouw en meisje gekleed in, zoals de stichting omschrijft ‘minuscule lingerie’ het abonnement en kindermobiel aanbieden. De Reclame Code Commissie oordeelde, ondanks veel klachten, dat de campagne door de beugel kan.

related partner content for mobile comes here

Doordat de Reclame Code Commissie niet ontvankelijk bleek voor de honderden klachten van ouders richten zij zich nu in groten getale tot Stichting De Kinderconsument. De stichting claimt dagelijks een enorme hoeveelheid klachten binnen te krijgen van ouders die ook de billboards en de website willen laten verbieden.
De stichting zegt de campagne sterk af te keuren, omdat het jonge meisje wordt ingezet als exacte kopie (lingerie en make-up) van de volwassen vrouw ‘die overduidelijk seksueel aantrekkelijk en verleidend wordt afgebeeld in niets tot de verbeelding overlatende lingerie’. ‘De suggestie die daardoor wordt gewekt is dat het jonge meisje met exact dezelfde doelstelling de kindermobiel probeert letterlijk aan 'de man' te brengen’, aldus de stichting.
De Kinderconsument vindt het onbegrijpelijk dat de Stichting Reclame Code de campagne niet heeft verboden en ziet dit als een teken dat de zelfregulering door het bedrijfsleven niet goed werkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in