Overslaan en naar de inhoud gaan

ING wil communicatie met klant verbeteren

ING Bank wil met een oude slogan in een nieuw jasje ('ING denkt met u mee') campagne voeren om het contact met de klant te herstellen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 1990 fuseerden de Nederlandse Middenstands Bank (NMB) met Postbank en later Nationale Nederlanden. NMB stond destijds bekend als een bank voor mkb-ondernemers en hun familieleden, maar na de fusie verdween de naam NMB en werd het de zoveelste bank voor ondernemende mensen.

related partner content for mobile comes here

Bovendien bleek uit onderzoek dat mkb'ers en consumenten het gevoel hebben dat ING niet in hen is geïnteresseerd.

Ten aanzien van Postbank en andere banken zoals Rabobank kampt ING met een onduidelijk imago en daar moet volgens ING-directeur Joost van der Does de Willebois verandering in komen.

Het directe contact met de klant moet weer terugkomen. Volgens Van der Does zijn de mogelijkheden van call centres en internet overschat. "Die kanalen bieden geprotocolleerde communicatie, maar echte communicatie is niet te structuren. Die gaat van hot naar her. We hebben zo het contact met de klant verloren", aldus de directeur in Het Financieele Dagblad.

Om het contact met de doelgroep te herstellen, grijpt de bank terug op een de oude campagne 'NMB denkt met u mee': 'ING denkt met u mee'. De poging de bank beter te positioneren zal enkele miljoenen euro's gaan kosten.

(bron: Het Financieele Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in