ING wil communicatie met klant verbeteren


In 1990 fuseerden de Nederlandse Middenstands Bank (NMB) met Postbank en later Nationale Nederlanden. NMB stond destijds bekend als een bank voor mkb-ondernemers en hun familieleden, maar na de fusie verdween de naam NMB en werd het de zoveelste bank voor ondernemende mensen.
Bovendien bleek uit onderzoek dat mkb'ers en consumenten het gevoel hebben dat ING niet in hen is geïnteresseerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTen aanzien van Postbank en andere banken zoals Rabobank kampt ING met een onduidelijk imago en daar moet volgens ING-directeur Joost van der Does de Willebois verandering in komen.
Het directe contact met de klant moet weer terugkomen. Volgens Van der Does zijn de mogelijkheden van call centres en internet overschat. "Die kanalen bieden geprotocolleerde communicatie, maar echte communicatie is niet te structuren. Die gaat van hot naar her. We hebben zo het contact met de klant verloren", aldus de directeur in Het Financieele Dagblad.
Om het contact met de doelgroep te herstellen, grijpt de bank terug op een de oude campagne 'NMB denkt met u mee': 'ING denkt met u mee'. De poging de bank beter te positioneren zal enkele miljoenen euro's gaan kosten.
(bron: Het Financieele Dagblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid