Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw logo van Unilever met visje, bij en lippen

Levensmiddelenconcern Unilever breekt met het verleden door een nieuw logo te gaan gebruiken. Het beeldmerk zal op alle verpakkingen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe logo is ontworpen door het bureau Wolf Olins uit Londen. De vele tekentjes die samen de blauwe U vormen, symboliseren vitaliteit.

De nieuwe missie luidt: 'Unilever voegt vitaliteit toe aan het leven'. Die missie keert terug in het logo, dat is opgebouwd uit 25 losse icoontjes. Bijvoorbeeld: de zon (energiebron), de dubbele helix (symbool van het DNA), de bij (schepping, hard werken) de hand (zorg en behoefte) de palmboom (een gekoesterde hulpbron, het paradijs), de vogel (vrijheid, ontspanning) en het hart (liefde en gezondheid).

Het logo bevat ook een aantal alledaagse symbolen als het ijsje (plezier en genieten), de lippen (schoonheid en smaak), de lepel (proeven en koken) en de vis (voedsel en zee).Het nieuwe logo is Unilever is ontworpen door een team van specialisten en intern en extern getest.

De kosten van invoering van het logo bedragen wereldwijd tien miljoen euro, inclusief aanpassing van postpapier en vernieuwing van bedrijfslogo's. Vanaf 1 juli zal het nieuwe beeldmerk te zien zijn op de producten.

(bron: Rotterdams Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in