Overslaan en naar de inhoud gaan

HDTV: weer een reden om thuis te blijven

Sceptici voorspelden dat high definition tv (hdtv) het nooit zou maken op de Europese markt. Datamonitor meent dat in 2008 4,6 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duitsland, Engeland en Frankrijk leiden de Europese roll-out. Eind 2003 waren er nog maar zo’n 50.000 Europese huishoudens met hdtv. De hoge prijzen zijn op dit moment nog een drempel, maar degenen die al wel tot aanschaf over gaan behoren tot de moeilijk grijpbare ABC1 groep met een hoog besteedbaar inkomen. In de consumentenelektronica-industrie heerst opwinding over deze nieuwe, winstgevende markt. Omroeporganisaties hebben ook plannen aangekondigd.

related partner content for mobile comes here

De introductie van hdtv is het best te vergelijken met die van de kleuren tv in Amerika in de jaren ’50. De beeldkwaliteit was superieur aan de oude zwart-wit tv, maar er was weinig content en de prijzen waren torenhoog. In het eerste jaar, 1956, werden er slechts 1000 verkocht. In 1964 was de penetratie nog maar 3 procent.

Consumenten in de VS, Australië, Japan, Canada en Zuid Korea kunnen al beschikken over hdtv, waarbij beeld en geluid te vergelijken zijn met de bioscoop.

Sky in Engeland en M6, TPS en TF1 in Frankrijk hebben recent aangekondigd content voor hdtv te zullen gaan aanbieden. Datamonitor verwacht dat Duitsland, Frankrijk en Engeland de Europese markt zullen gaan leiden, met Italië op afstand als vierde. Over 20 jaar wordt er volgens Datamonitor alleen nog maar hd uitgezonden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in