Hachette en Audax bundelen advertentie-verkoop
Roland van Geest, directeur van Audax, zegt dat het om een strategische samenwerking gaat. Omdat Audax vooral sterk is in weekbladen en Hachette een sterke positie heeft in ‘high end’ titels, is de gezamenlijke advertentiepropositie volgens Van Geest strategisch interessant. Kostenbesparing is volgens hem niet het primaire doel. De joint venture die wordt opgericht (de werknaam NL Media wordt door Van Geest niet bevestigd), verzorgt vanaf 1 januari 2011 de advertentieverkoop voor alle tijdschriften, internetplatforms en evenementen voor beide uitgeverijen. Er komen ongeveer 25 mensen te werken.
Bronnen melden dat de nieuwe verkoop-unit gehuisvest zal worden bij Audax aan de Joan Muyskenweg. Niek van den Bosch, thans sales director bij Hachette Filipacchi Media wordt de verkoopdirecteur. Er worden vijf mensen ontslagen. Opvallend is dat alle ontslagen vallen onder Audax-personeel. Roland van Geest zegt dat er minder dan vijf mensen worden ontslagen. Voor het overige wil hij niets bevestigen noch ontkennen. Hij zegt dat de partijen later dit jaar met verdere details naar buiten zullen treden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVan Geest benadrukt dat de samenwerking geen voorbode is van een fusie tussen de uitgeverijen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid