Overslaan en naar de inhoud gaan

Hachette en Audax bundelen advertentie-verkoop

Uitgeverijen van tijdschriften Hachette Filipacchi Media en Audax bundelen de activiteiten met betrekking tot de advertentieverkoop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Roland van Geest, directeur van Audax, zegt dat het om een strategische samenwerking gaat. Omdat Audax vooral sterk is in weekbladen en Hachette een sterke positie heeft in ‘high end’ titels, is de gezamenlijke advertentiepropositie volgens Van Geest strategisch interessant. Kostenbesparing is volgens hem niet het primaire doel. De joint venture die wordt opgericht (de werknaam NL Media wordt door Van Geest niet bevestigd), verzorgt vanaf 1 januari 2011 de advertentieverkoop voor alle tijdschriften, internetplatforms en evenementen voor beide uitgeverijen. Er komen ongeveer 25 mensen te werken.

related partner content for mobile comes here

Bronnen melden dat de nieuwe verkoop-unit gehuisvest zal worden bij Audax aan de Joan Muyskenweg. Niek van den Bosch, thans sales director bij Hachette Filipacchi Media wordt de verkoopdirecteur. Er worden vijf mensen ontslagen. Opvallend is dat alle ontslagen vallen onder Audax-personeel. Roland van Geest zegt dat er minder dan vijf mensen worden ontslagen. Voor het overige wil hij niets bevestigen noch ontkennen. Hij zegt dat de partijen later dit jaar met verdere details naar buiten zullen treden.

Van Geest benadrukt dat de samenwerking geen voorbode is van een fusie tussen de uitgeverijen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in