Overslaan en naar de inhoud gaan

'Geen strategische koper voor ProSiebenSat1'

De grootaandeelhouders van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat1, Permira en KKR, verwachten niet dat zij hun belang aan een ander…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij zullen hun aandeel daarom waarschijnlijk via de beurs verhandelen. Dat meldde het Duitse tijdschrift Der Spiegel zondag op basis van uitspraken van Permiramanager Götz Mäuser.

related partner content for mobile comes here

Deze wees erop dat een koper van het belang van 59 procent dat KKR en Permira samen houden, direct een bod moet uitbrengen op alle aandelen ProSiebenSat1. Aangezien de marktwaarde van dat bedrijf momenteel ongeveer 7 miljard euro is, zal geen enkel Duits mediabedrijf daar volgens hem toe in staat zijn.

Op de aandeelhoudersvergadering van 23 juli worden alle preferente aandelen van KKR en Permira omgezet in gewone aandelen die aan de beurs kunnen worden verhandeld. Daarmee verliezen de investeerders hun meerderheid. Mäuser: 'De meerderheid brengt ons niet meer geld op als de beurs biedt. We zijn daarom tot de conclusie gekomen dat we de grootste waarde voor onze investeerders creëren als we via de beurs uitstappen.'

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft een belang van 6 procent in ProSiebenSat1. Analisten gaven eerder dit jaar al aan dat TMG zijn belang mogelijk ook dit jaar verkoopt

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in