Overslaan en naar de inhoud gaan

`ASN Bank betrouwbaarste financiële dienstverlener`

Klanten van ASN Bank zien hun bank als verreweg de meest betrouwbare van alle financiële dienstverleners, blijkt uit de Bank- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook Interpolis en de Rabobank worden door hun eigen klanten overwegend goed beoordeeld. De beleving van klanten is over het algemeen positiever dan het imago bij het brede publiek.

related partner content for mobile comes here

Klanten van ASN Bank hebben een zeer positief beeld van hun bank, zo blijkt uit het onderzoek. ASN Bank is in hun ogen, naast betrouwbaar, ook het meest geloofwaardig, klantgericht, duurzaam, eerlijk, onderscheidend en behulpzaam.
Niet-klanten beoordelen ASN Bank minder positief dan klanten, met name op de aspecten geloofwaardigheid en klantgerichtheid.

Interpolis wordt tevens goed beoordeeld en door de eigen klanten gezien als een betrouwbare, geloofwaardige dienstverlener. Net als bij ASN Bank hebben niet-klanten een minder positief oordeel dan klanten, vooral wat betreft geloofwaardigheid.
Klanten van de Rabobank zien hun bank als betrouwbaar, stabiel, duurzaam en bereikbaar. Bij de Rabobank is deze positieve klantbeleving vergelijkbaar met het imago bij het brede publiek; ook niet-klanten beoordelen de bank hoog op deze aspecten.

De top 10 meest betrouwbare financiële dienstverleners (volgens klanten):
1. ASN Bank
2. Interpolis
3. Rabobank
4. Univé
5. Centraal Beheer Achmea
6. Zilveren Kruis
7. Ohra
8. ING
9. ABN Amro
10. Nationale Nederlanden

De beschreven resultaten zijn afkomstig uit de Bank- & Verzekeringsmonitor 2013, uitgevoerd door de Persgroep Advertising. Het onderzoek is online uitgevoerd in mei 2013 ruim 3.000 lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool. Aspecten die onder andere zijn gemeten zijn merkoverwegingen, ideeën voor financiële dienstverleners en bekendheid, imago en NPS op merkniveau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in