Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Fraude bij Volkswagen van invloed op overwegingsintentie’

Meer dan kwart Nederlanders zou geen VW kopen als ze nieuwe auto overwegen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Markteffect.

related partner content for mobile comes here

Na het veelbesproken softwarefraudeschandaal bij Volkswagen, staat het automerk onder grote druk.

29% van de Nederlanders die geen Volkswagen overwegen wanneer zij een nieuwe auto zouden kopen (29%), geeft aan dat het milieu fraudeschandaal invloed heeft op hun overwegingsintentie.

Daarnaast overweegt dan de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder geen Volkswagen wanneer zij een nieuwe auto zouden gaan leasen (55%) of kopen (56%).

Voornamelijk mensen in de leeftijd van 50 jaar en ouder en lager opgeleiden geven aan geen Volkswagen te overwegen.

Nederlanders die aangeven dat het VW-schandaal invloed heeft op hun keuze, vinden dat ze Volkswagen niet meer kunnen vertrouwen en vinden het schandalig wat er is gebeurd. Bovendien wordt genoemd dat Volkswagen geen goed imago meer heeft.

Edgar de Beule, directeur van Markteffect, in een reactie: ‘Het imago van Volkswagen heeft door de negatieve berichtgevingen een deuk opgelopen. Een negatief imago kan uiteindelijk invloed hebben op het aankoopgedrag van consumenten. Volkswagen is natuurlijk een groot merk. In hoeverre dit schandaal op langere termijn invloed zal hebben op het imago van Volkswagen zal moeten blijken uit de uiteindelijke keuze en de overwegingsintentie van de consument.’

Beeld: Jensbn~commonswiki

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in