Overslaan en naar de inhoud gaan

Er valt steeds minder te lachen in reclame, en dat is een serieus probleem

En waar komt de roep naar minder humor dan precies vandaan? Paul van Kuilenburg duikt in een zwembad vol humorfeiten.
Minder humor
Minder humor

Bestaan er mensen die niet graag lachen? Ze zullen in de minderheid zijn. Humor verbindt: het is de smeerolie die vriendengroepen in stand houdt, de kou uit de lucht haalt en op de eerst date de vonk laat overslaan. Niet voor niets is humor een van de meest effectieve trucs die je op reclame lost kunt laten.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gerben Busch

Hear, hear!

D v.d. Lecq

Sterk stuk Paul. Er is overigens niets mis met purpose- of happiness campagnes. Het lijkt alleen moeilijker om ze onthoudbaar te maken, waardoor het leeuwendeel onopgemerkt voorbijgaat, als een schip in de nacht.

Joe Public

Je schrijft het stuk dat ik had willen schrijven Paul. Maar dat is fijn, blijft er meer tijd over om een grappige campagne te bedenken!

Joe Public

Ik kan hier alleen namens Joe Public inloggen en reageren, maar ‘It is I, Leclerc!’. Ik bedoel ‘Ik ben het, Antoine’ die bovenstaande reactie plaatste :-).

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in