Er valt steeds minder te lachen in reclame, en dat is een serieus probleem
En waar komt de roep naar minder humor dan precies vandaan? Paul van Kuilenburg duikt in een zwembad vol humorfeiten.
Bestaan er mensen die niet graag lachen? Ze zullen in de minderheid zijn. Humor verbindt: het is de smeerolie die vriendengroepen in stand houdt, de kou uit de lucht haalt en op de eerst date de vonk laat overslaan. Niet voor niets is humor een van de meest effectieve trucs die je op reclame lost kunt laten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHear, hear!
Sterk stuk Paul. Er is overigens niets mis met purpose- of happiness campagnes. Het lijkt alleen moeilijker om ze onthoudbaar te maken, waardoor het leeuwendeel onopgemerkt voorbijgaat, als een schip in de nacht.
Je schrijft het stuk dat ik had willen schrijven Paul. Maar dat is fijn, blijft er meer tijd over om een grappige campagne te bedenken!
Ik kan hier alleen namens Joe Public inloggen en reageren, maar ‘It is I, Leclerc!’. Ik bedoel ‘Ik ben het, Antoine’ die bovenstaande reactie plaatste :-).