Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie genomineerden Marketingwetenschapsprijs 2010

Gisteravond kwam de jury voor de PIM Marketingwetenschapsprijs bijeen om 13 proefschriften uit 2009 te beoordelen. Het gaat daarbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merel van Diepen (foto boven), Dynamics and Competition in Charitable Giving. Van Diepen geeft inzicht in hoe goede doelen hun DM kunnen optimaliseren. In de praktijk blijkt vooral dat meer irriteren ook meer oplevert.

related partner content for mobile comes here

Steven Sweldens, Evaluative Conditioning 2.0. Direct versus Associative Transfer of Affect to Brands. Het onderzoek van Sweldens gaat over de directe versus associatieve transfer van gevoel naar merken. Wat is bijvoorbeeld de meerwaarde van een bekend persoon voor je merk.

Ting Li (foto beneden), Informedness and Customer-Centric Revenue Management. Het onderzoek gaat over het verbeteren van het inzicht in de rol die informatie heeft in het nemen van revenue management beslissingen.

Alle drie hebben ze hun titel gehaald aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De prijs wordt op 11 mei toegekend tijdens een PIM-event in Utrecht .

Het is de zesde keer dat de Marketing Wetenschapsprijs wordt uitgereikt. Remco Prins ontving vorig jaar de prijs voor zijn proefschrift over het effect van marketing en direct marketing op de adoptie van nieuwe mobiele diensten.

In 2008 ontving Robert Rooderkerk de prijs voor zijn proefschrift over zijn methode waarmee op basis van consumenten keuzegedrag zowel fabrikanten als retailers een maximaal resultaat kunnen behalen.

Ralf van der Lans ontving in 2007 de prijs met zijn proefschrift "Brand Search", een proefschrift over het zoekgedrag naar merken in supermarkten.

Sandra Streukens ontving de Marketing Wetenschapsprijs 2006 met haar proefschrift ‘Return on services', over de financiële oplossingen (ROI) van verbetering van klanttevredenheid.

In 2005 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan Jorna Leenheer met haar proefschrift 'The Adoption and Effectiveness of Loyalty Programs in Retailing', een proefschrift over loyaltyprogramma's in de retailsector.

De onafhankelijke jury van de Marketing Wetenschapsprijs 2010 wordt voorgezeten door
Drs. Hans Molenaar, voorzitter Platform Innovatie in Marketing.

De overige juryleden zijn:

• Prof.dr. Tammo Bijmolt (hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen);
• Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam);
• Ruud Polman (Voorzitter GVR en ex-directeur marketing en communicatie Randstad);
• Bjørn Hascher (hoofdredacteur en uitgever ITcommercie);
• Peter van Woensel Kooy (redacteur Marketing Tribune);
• Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing);
• Harald Timmer MBA (partner bij Accenture).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in