Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit doen Albert Heijn, Plus en Jumbo met die ongezonde energiedrankjes voor jongeren

Aldi besloot de verkoop te stoppen aan jongeren onder 14 jaar, Lidl volgde direct. Wat doen de andere supermarkten?
Miniatuurvoorbeeld
De schappen vol met energiedrankjes ook voor jongeren. Blijft dat zo?
© ANP, Koen van Weel
Miniatuurvoorbeeld
De schappen vol met energiedrankjes ook voor jongeren. Blijft dat zo?
© ANP, Koen van Weel

Zo'n 19.000 jongeren drinken te veel energiedrankjes en lopen gezondheidsrisico's. Dat stelde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag na onderzoek. Hoewel de consumptie van energiedrankjes onder jongeren is afgenomen, drinkt 1 tot 2 procent van de jongeren tussen 13 en 18 jaar 3 blikjes of meer per dag. Zij lopen verhoogd risico op hartritmestoornissen en effecten op het centraal zenuwstelsel.  

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in