Dell gaat weblogs actiever volgen
Dell heeft naar aanleiding van een aantal kritische berichten van weblogger Jeff Jarvis zijn corporate beleid ten aanzien van weblogs aangepast. Sinds juni probeert Jarvis ondersteuning te krijgen van de hardwaregigant bij problemen met zijn nieuwe Powerbook-notebook, maar tevergeefs. Jarvis publiceerde zijn ervaringen in een serie bijdragen op zijn weblog BuzzMachine, de serie staat inmiddels bekend als de "Dell Hell".
Volgens Jennifer Davis, hoofd van de pr-afdeling van Dell, gaat het bedrijf voortaan actiever reageren op consumentenberichten op weblogs en zal het direct contact opnemen met de betrokkene of zich in een lopende discussie mengen, om de klantentevredenheid te waarborgen. In het geval van Jeff Jarvis werd pas door Dell contact opgenomen nadat de weblogger een e-mail stuurde aan Michael George, Dell's hoofd marketing, en deze onverbloemd ook op zijn website publiceerde.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVolgens Ingrid Goos van Dell Nederland is het gewijzigde beleid ten aanzien van webloggers specifiek voor de Verenigde Staten. Voor de Nederlandse situatie verandert er volgens haar niets. Ook hier volgt Dell al langere tijd uitlatingen van consumenten op websites en forums en is er geen reden dit te veranderen. Welke Nederlandse websites Dell specifiek volgt kon zij zo niet melden.
Bron: webwereld.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid