Overslaan en naar de inhoud gaan

Dell gaat weblogs actiever volgen

Computerleverancier Dell gaat kritische weblogs actiever volgen en zo nodig reageren op klachten en opmerkingen van consumenten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dell heeft naar aanleiding van een aantal kritische berichten van weblogger Jeff Jarvis zijn corporate beleid ten aanzien van weblogs aangepast. Sinds juni probeert Jarvis ondersteuning te krijgen van de hardwaregigant bij problemen met zijn nieuwe Powerbook-notebook, maar tevergeefs. Jarvis publiceerde zijn ervaringen in een serie bijdragen op zijn weblog BuzzMachine, de serie staat inmiddels bekend als de "Dell Hell".

related partner content for mobile comes here

Volgens Jennifer Davis, hoofd van de pr-afdeling van Dell, gaat het bedrijf voortaan actiever reageren op consumentenberichten op weblogs en zal het direct contact opnemen met de betrokkene of zich in een lopende discussie mengen, om de klantentevredenheid te waarborgen. In het geval van Jeff Jarvis werd pas door Dell contact opgenomen nadat de weblogger een e-mail stuurde aan Michael George, Dell's hoofd marketing, en deze onverbloemd ook op zijn website publiceerde.

Volgens Ingrid Goos van Dell Nederland is het gewijzigde beleid ten aanzien van webloggers specifiek voor de Verenigde Staten. Voor de Nederlandse situatie verandert er volgens haar niets. Ook hier volgt Dell al langere tijd uitlatingen van consumenten op websites en forums en is er geen reden dit te veranderen. Welke Nederlandse websites Dell specifiek volgt kon zij zo niet melden.

Bron: webwereld.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in