Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep Nederland lanceert eigen trade desk: ADoptimize

Met de trade desk kunnen adverteerders meebieden en impressies inkopen via programmatic buying.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hierdoor kunnen adverteerders gebruikmaken van de voordelen van automatische inkoop. Adverteerders kunnen met ADoptimize inkopen binnen het volledige netwerk van de Persgroep Nederland met 11 landelijke en 115 regionale nieuwssites op web en mobiel.

related partner content for mobile comes here

Na een testperiode, met onder andere Pon’s Automobielhandel B.V, biedt de Persgroep adverteerders zonder eigen Trade Desk vanaf vandaag de mogelijkheid om middels Programmatic Buying advertentieruimte in te kopen. Ook het aanbod van het aantal nieuwssites is uitgebreid; AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl waren al beschikbaar. Nu zijn daar de sites van Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad, de Gelderlander, Tubantia, BN de Stem, de Stentor en PZC aan toegevoegd. In het boekingsproces kan een adverteerder kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde pakketten Reach, Impact, Traffic en Regio, gebaseerd op de campagnedoelstelling en manier van afrekenen.

Deze technische ontwikkeling stelt adverteerders in staat om bij één loket alle marketingdoelstellingen te kunnen vervullen. Met het brede portfolio aan merken en de IAB-formaten, ook premium, kan een adverteerder zelf de ideale mix samenstellen van branding naar een brede doelgroep tot specifieke inkoop van doelgroepen, op regionaal niveau aan toe.

Jeroen Swiers, Directeur Salesdevelopment bij de Persgroep Nederland: ‘Met de lancering van ADoptimize, sluit de Persgroep Nederland aan bij de behoeften van de advertentiemarkt. Waar Programmatic Buying een vlucht neemt en wij al de Open en Private Market Places aanboden via externe Trade Desks, kunnen adverteerders nu ook zonder automatische inkoopfaciliteiten rechtstreeks bij ons terecht. ADoptimize kan ingezet worden om (extra) bereik in te kopen op basis van data en de customer journey en al vanaf een budget van €7.500,-. Hiermee wordt programmatic buying voor iedereen toegankelijk en gemakkelijk.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in