Overslaan en naar de inhoud gaan

4 tips om met beelden op Facebook te scoren

Hoe bouw je een bewuste contentstrategie met beelden op Facebook?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Content scoort dankzij kwaliteit. Maar als je als bedrijf beschikt over een pagina die zich bevindt op een massakanaal als Facebook dan is wat extra hulp altijd welkom. Beelden zijn een prima manier om op te vallen, maar hoe bouw je een bewuste contentstrategie met beelden op Facebook? Vier tips.

Bedrijfscontent laten aanslaan op een netwerk als Facebook is geen pretje. De News Feed van Facebook heeft veel content van ondernemingen in de aanbieding. Wie zijn investeringen in kwaliteit terugverdiend wil zien, geeft zijn content graag een extra duwtje om zich al bij de eerste indruk te onderscheiden.

related partner content for mobile comes here

Beelden kunnen daarbij fantastisch van pas komen. Net als in offline content zijn het blikvangers, die het publiek in een verhaal trekken. Of je content de aandacht weet te houden, hangt vervolgens af van de inhoudelijke sterkte van de bijdrage.

Dat neemt echter niet weg dat ook de beeldkeuze baat kan hebben bij een goed uitgewerkte strategie. Wat wil je vertellen met beelden en hoe doe je dat precies?

 

Kapstokken voor je beelden op Facebook

 

1. Blijf trouw aan je cultuur

Beelden op Facebook gebruiken om de aandacht te vestigen op fraaie content, betekent niet dat je om het even wat gebruikt om in de kijker te lopen. Kies voor beeldmateriaal dat goed uitdraagt waar je als onderneming voor staat, dat de bedrijfscultuur weergeeft; kortom, ‘de waarden’ van jouw bedrijf toont.
Sta je voor duurzaamheid, voor maatschappelijke betrokkenheid of voor liefdadigheid bijvoorbeeld? Breng dit naar voren in beelden die een tip van de sluier oplichten van een mooi achterliggend verhaal.

 

2. Kies een herkenbaar gezicht

Amerikaanse specialisten in contentmarketing noemen het graag een ‘mascotte’. Een herkenbaar gezicht is steeds een meerwaarde als je met beelden een publiek wilt wijzen op nieuwe content. Een gezicht is aansprekender en persoonlijker dan bijvoorbeeld een logo. En vaak loont het om dat gezicht in wisselende context naar voren te brengen (dus niet steeds die ene pasfoto).

 

3. Bewijs je impact

Slogans claimen wat je product kan doen, teksten kunnen uitleggen waarom je als onderneming iets doet, maar een beeld biedt je de kans om in een oogopslag duidelijk te maken wat de kracht van een merk, een product, een nieuwe technologie of een innovatie is.

Trap echter niet in de valkuil van het louter tonen van de voordelen. Toon bij een innovatie bijvoorbeeld ook hoe je onderneming er toe kwam, wat de hindernissen of uitdagingen waren op je parcours, toon het effect maar ook de inspanning die erachter zit.

 

4. Gebruik beelden van gebruikers

User generated content is niet altijd makkelijk te integreren in de contentmarketing van bedrijven, maar bij foto’s is het een uitgelezen kans. Beelden die klanten of consumenten maken als ze in contact komen met je producten of diensten zijn een dankbare manier om je content op Facebook een extra touch te geven. Je toont de appreciatie van je klanten, maar je toont ook appreciatie voor je klanten die blij zijn dat je hun inspanning oppikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in