De klant wil de merkleider


Ook 'grote' merken kunnen nooit op hun lauweren rusten. Kijk maar naar Sony en General Motors, ooit de absolute heersers in hun categorie maar nu afgezakt naar de middenmoot.
Behalve wanneer het gaat om productcategorieën met een hoog risico of waarin populariteit essentieel is voor de consument, is volume simpelweg niet voldoende voor duurzaam leiderschap. Size matters : maar alleen als het samengaat met andere voordelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe klant moet het gevoel hebben dat hij niet alleen het grootste maar ook het meest bijzondere of voor hem meest lucratieve merk koopt. En daarbij moet dat merk appelleren aan zijn aspiraties, aan hoe hij zichzelf ziet en hoe hij graag wil dat anderen hem zien.
Alleen (grote) merken die dat begrijpen én zich ervan bewust zijn welke groep consumenten zij met hun product aanspreken en inspireren, kunnen zich met recht merkleiders noemen.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid