26 procent vrouwen wil online auto kopen
De belangrijkste voordelen van het kopen van een nieuwe auto via internet zijn volgens de vrouwen: prijsvoordeel, kiezen wanneer het je het beste uitkomt en het op je gemak kunnen kiezen. Van de vrouwen tot 45 jaar overweegt een derde de aankoop van een nieuwe auto via internet.
Voor de meeste Nederlandse vrouwen is een auto 'slechts' een vervoermiddel. Maar een kwart van de vrouwen ziet de auto ook als het ultieme modeaccessoire, 'omdat er ook tassen zijn die net zoveel kosten'.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBijna de helft van de vrouwen vindt het kopen van een auto net zo leuk als een dagje shoppen. Een kwart van de vrouwen doet dat overigens liever niet bij een dealer of garagebedrijf. Dat komt vooral omdat ze het vervelend vinden om te moeten onderhandelen en niet van autoverkopers houden.
Modebewuste vrouwen laten hun voorkeur vaker bepalen door het model, de kleur en het comfort en luxe, meent Opel Nederland. Vrouwen blijken over het algemeen dezelfde voorkeuren hebben als mannen waar het gaat om de favoriete kleur van hun auto (zwart of donkerblauw).
Acht procent van de vrouwen zegt beslist een ander model te kiezen als haar gewenste auto niet in haar favoriete kleur verkrijgbaar is. De volgende auto moet voor bijna een derde van de vrouwen een auto zijn die helemaal bij de levensstijl past.
Opvallend is volgens Opel dat 23 procent op zoek is naar een auto die milieuvriendelijker is. Dat geldt minder voor jonge vrouwen. Zij willen vaak een grotere of stoerdere auto.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid