Overslaan en naar de inhoud gaan

26 procent vrouwen wil online auto kopen

26 procent van de vrouwen zou een nieuwe auto willen kopen via internet als dit mogelijk zou zijn. Dat is een van de uitkomsten van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste voordelen van het kopen van een nieuwe auto via internet zijn volgens de vrouwen: prijsvoordeel, kiezen wanneer het je het beste uitkomt en het op je gemak kunnen kiezen. Van de vrouwen tot 45 jaar overweegt een derde de aankoop van een nieuwe auto via internet.

related partner content for mobile comes here

Voor de meeste Nederlandse vrouwen is een auto 'slechts' een vervoermiddel. Maar een kwart van de vrouwen ziet de auto ook als het ultieme modeaccessoire, 'omdat er ook tassen zijn die net zoveel kosten'.

Bijna de helft van de vrouwen vindt het kopen van een auto net zo leuk als een dagje shoppen. Een kwart van de vrouwen doet dat overigens liever niet bij een dealer of garagebedrijf. Dat komt vooral omdat ze het vervelend vinden om te moeten onderhandelen en niet van autoverkopers houden.

Modebewuste vrouwen laten hun voorkeur vaker bepalen door het model, de kleur en het comfort en luxe, meent Opel Nederland. Vrouwen blijken over het algemeen dezelfde voorkeuren hebben als mannen waar het gaat om de favoriete kleur van hun auto (zwart of donkerblauw).

Acht procent van de vrouwen zegt beslist een ander model te kiezen als haar gewenste auto niet in haar favoriete kleur verkrijgbaar is. De volgende auto moet voor bijna een derde van de vrouwen een auto zijn die helemaal bij de levensstijl past.

Opvallend is volgens Opel dat 23 procent op zoek is naar een auto die milieuvriendelijker is. Dat geldt minder voor jonge vrouwen. Zij willen vaak een grotere of stoerdere auto.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in