Overslaan en naar de inhoud gaan

Cosmopolitan naar Hearst Magazines

Sanoma Media doet de glossy titel van de hand. Cosmopolitan liet de afgelopen kwartalen een forse oplageval zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hearst Magazines Netherlands, uitgever van onder meer Elle, Esquire, Quote en Red, neemt per 1 januari 2013 de titel Cosmopolitan over van Sanoma Media Nederland. In een persbericht noemt Hearst de titel ‘succesvol’, maar op de lezersmarkt liet de titel de afgelopen tijd een sterk dalende trend zien. Hetvan dit jaar rapporteerde Hoi een betaalde oplage van 76 duizend. Het jaar ervoor was dat nog 97 duizend (-22 pct). Het eerste kwartaal was de oplage 78 duizend, het jaar ervoor 90 duizend (-14 pct).

related partner content for mobile comes here

Hearst Magazines International geeft Cosmopolitan uit in ruim 100 landen. Anderhalf jaar geleden heeft Hearst Magazines zich, als onderdeel van de internationale acquisitie van voormalige Lagardère-activiteiten, in Nederland gevestigd. Per 1 januari 2013 loopt de licentieovereenkomst voor Cosmopolitan af, na 30 jaar te zijn uitgegeven door Sanoma gaat Hearst Magazines Netherlands Cosmopolitan in eigen beheer uitgeven. Hearst zegt hiermee een belangrijke stap in de uitbreiding van het lifestyle-portfolio te zetten. Luc van Os, directeur van Hearst Magazines Netherlands: ‘We richten ons portfoliobeleid primair op sterke, internationale merken aan de bovenkant van het segment. Daar past de komst van Cosmopolitan fantastisch in.’

Hoofdredacteur Anne Marije de Vries Lentsch zegt de overstap naar Hearst als een geweldige kans te zien om Cosmopolitan verder uit te bouwen. ‘Ook op multimediaal vlak.’

De advertentieverkoop voor Cosmopolitan komt per 1 januari in handen van NL Media Advertising Group (NL MAG). NL MAG vertegenwoordigt alle titels van Hearst Magazines Netherlands.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in