Overslaan en naar de inhoud gaan

Club ADCN geopend

Donderdagavond is het nieuwe onderkomen van de ADCN, Club ADCN, officieel geopend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om de opening te vieren, liet de ADCN tijdens de opening een kunstwerk maken door Peter Leeuwerink waarvoor bloed werd afgenomen van de aanwezige leden. Het bloed wordt tussen twee glaasjes op naam bewaard in een blijvend kunstwerk. De ADCN stelt dat hiermee het DNA van topcreatieven daarmee is veilig gesteld voor de toekomst.

related partner content for mobile comes here

Lode Schaeffer (voorzitter van Art Directors Club Nederland ) opende – na stil gestaan te hebben bij het recente, veel te vroeg overlijden van Rob van Gijzelen - Club ADCN: 'We staan hier in Club ADCN, een fijne plek aan het water waar wij creatieven elkaar als bloedbroeders kunnen ontmoeten.
Maar het is ook een mooie expositieruimte. Waar leden hun eigen vrije werk kunnen exposeren.
Of andere kunstenaars ons dingen laten zien die we nog nooit gezien hebben. Waar we creatieven van over de hele wereld kunnen uitnodigen om ervaringen met ons uit te wisselen. Waar we zelf nieuwe dingen kunnen opsnuiven of elkaar scherp kunnen houden. Of waar we klanten mee naar toe kunnen nemen om ze te laten zien: dit talent hebben we in Nederland! De nieuwe generatie creatieven kan hier met seniors over het vak praten, portfolio's laten zien.
Kortom, dit wordt de plek waar we hongerig naar binnen gaan en blij of op een gezonde manier boos naar buiten komen.' De eerste expositie in Club ADCN wordt verzorgt door Wieden+Kennedy-creatief Alvaro Sotomayor, hij maakt schilderijen van onder andere Spaanse stieren.

Tijdens de avond werd ook het door JC Decaux gesponsorde boek ’45 jaar Buitenreclame’ gepresenteerd en uitgereikt. Het boek omvat 45 jaar door ADCN bekroonde buitenreclame campagnes. De campagnes zijn van commentaar voorzien door twee generaties creatieven, Hans van Walbeek en Joep Drummen. Bart de Vries (commercieel directeur JCDecaux) bood het eerste exemplaar Wencke van Amstel (Pink and Poodle) en Stephan Achterberg (Van Lennep Amsterdam) aan, die het - namens allen die een bijdrage aan het boek leverden - in ontvangst namen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in