Consumenten wenden zich tot vreemden bij advies over aankoop
Mede door de groei van sociale media wordt advies van consumenten voor consumenten steeds serieuzer genomen, zelfs in branches waarin van oudsher expertise het meest belangrijk was, zoals de financiële dienstverlening.
Dat blijkt uit onderzoek van Universal Media 'Where did we start trusting strangers'. Er werd gekeken naar de kracht van de beïnvloedingseconomie en de kracht van consumenten die producten aanbevelen. Er werden zo'n 17.000 consumenten, onder wie Nederlanders, in 29 landen ondervraagd.
Vacatures
Contentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusOok is er een verandering ontstaan in de manier waarop men praat tegen vrienden, familie en collega's. Meer en meer vertrouwt men op een virtuele manier van communiceren (sms, internet, et cetera). Deze digitale media maken het makkelijker meningen te delen en te beïnvloeden. Ook blijkt uit het onderzoek dat er al een nieuwe generatie online bedrijven is die volledig zijn gebaseerd op de aanbevelingen van consumenten.
Vooral in Azië en Brazilië werkt de beïnvloedingseconomie erg sterk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid