Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten wenden zich tot vreemden bij advies over aankoop

Internetgebruikers wenden zich steeds meer tot andere internetters in plaats van tot experts, reclame en traditionele media bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mede door de groei van sociale media wordt advies van consumenten voor consumenten steeds serieuzer genomen, zelfs in branches waarin van oudsher expertise het meest belangrijk was, zoals de financiële dienstverlening.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek van Universal Media 'Where did we start trusting strangers'. Er werd gekeken naar de kracht van de beïnvloedingseconomie en de kracht van consumenten die producten aanbevelen. Er werden zo'n 17.000 consumenten, onder wie Nederlanders, in 29 landen ondervraagd.

Ook is er een verandering ontstaan in de manier waarop men praat tegen vrienden, familie en collega's. Meer en meer vertrouwt men op een virtuele manier van communiceren (sms, internet, et cetera). Deze digitale media maken het makkelijker meningen te delen en te beïnvloeden. Ook blijkt uit het onderzoek dat er al een nieuwe generatie online bedrijven is die volledig zijn gebaseerd op de aanbevelingen van consumenten.

Vooral in Azië en Brazilië werkt de beïnvloedingseconomie erg sterk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in