Overslaan en naar de inhoud gaan

Google, Apple en Zara populair op Interbrand-lijst

Google, Apple, Amazon.com, Zara en Nintendo zijn de grote winnaars op de jaarlijkse Best Global Brands-ranglijst van Interbrand. Philips…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google, Apple, , Zara en Nintendo zijn de grote winnaars op de jaarlijkse Best Global Brands-ranglijst van Interbrand. Philips staat dit jaar 43e.

related partner content for mobile comes here

Financiële giganten als Merrill Lynch, Citi en Morgan Stanley behoren - door de kredietcrisis - tot de grote verliezers. Coca-Cola is voor het achtste opeenvolgende jaar uitgeroepen tot beste wereldmerk. Een opvallende verschuiving op de ranglijst deed zich voor bij IBM, dat de tweede plaats overnam van Microsoft (nu derde). Google kwam met stip de top 10 binnen (op de tiende plaats), komend van de twintigste positie in 2007.
Er zijn drie Nederlandse merken terug te vinden in de lijst. Philips en Shell stijgen in merkwaarde, respectievelijk met 8 en 4 procent. Ondanks dat de waarde van hun merken is gestegen, staan Philips en Shell dit jaar iets lager op de nieuwe ranglijst doordat andere bedrijven grotere sprongen vooruit maakten. Philips staat op de 43e en Shell op 97e plaats. ING levert 3 procent merkwaarde in en daalt vijf plaatsen in de lijst naar positie 86.
'De ranglijst van de Best Global Brands 2008 vormt een afspiegeling van de wereldeconomie. De Amerikaanse kredietcrisis, de groei van opkomende markten en het toenemende belang van duurzaamheid zijn stuk voor stuk ontwikkelingen die zich vertalen in het stijgen dan wel dalen van merken op de lijst', zegt Jez Frampton, topman van Interbrand. 'De toenemende complexiteit van de wereldeconomie versterkt het belang van merkbescherming en merkontwikkeling. Het merk is het belangrijkste kapitaal van een bedrijf en is in tijden van economische onzekerheid een veel stabielere factor dan veel andere assets.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in