Kinderen op internet doelwit van verpakte reclame
Dat blijkt uit het rapport Nieuwe Vormen van Reclame Anno 2009 dat de stichting Reklame Rakkers vandaag presenteerde. Het kenniscentrum voor kind, media en reclame pleit voor een aanscherping van de media-educatie aan kinderen tussen de 7 en 12 jaar oud om ze bewuster te laten omgaan met de commerciële boodschappen.
Kinderen en jongeren geven via allerlei sites veel informatie over zichzelf prijs. ‘Het wordt op deze manier steeds gemakkelijker voor reclamemakers om reclameboodschappen af te stemmen op het individuele kind’, aldus de stichting.Adverteerders laten jongeren zelf reclame maken, constateerde de stichting Reklame Rakkers. Ze bieden de mogelijkheid om wallpapers te maken en persoonlijke e-cards te versturen waar het merk op een of andere manier in is verwerkt. Kinderen verspreiden de boodschappen op deze manier zelf via internet. Reclamemakers zijn ook vaker aanwezig in sociale netwerken, zoals Hyves en Sugababes.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe ontwikkelingen in 'game-advertising' hebben zich de afgelopen jaren doorgezet. Al enige tijd bieden bedrijven spelletjes aan op internet waarin het product of het merk centraal staat. Een nieuwe ontwikkeling is dat bedrijven in meerdere games tegelijk aanwezig zijn vanuit één centraal systeem. Verder worden billboards gevuld met reclame-uitingen in games die kinderen 'real-time' op internet met elkaar spelen.
Het rapport is hier te downloaden: www.reklamerakkers.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid