Conflict over Heinekenhelm WK


Dat meldt Het Financieele Dagblad. A-Lex komt met een makaraba, van oorsprong een mijnwerkershelm, die met de hand wordt uitgesneden en beschilderd door Zuid-Afrikaanse voetbalsupporters. A-Lex ontwikkelde met fabrikant GDK Plastics uit Hellevoetsluis een variant voor grootschalige productie.
'Met Heineken hebben we maandenlang over het concept onderhandeld', zegt A-Lex-directeur Jorg van der Zanden. 'Ze wilden er 350.000 hebben. Tot ze in december zeiden dat ze het zelf gingen doen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe bierbrouwer wilde volgens Van der Zanden niet dat zijn bedrijf met grote retailers zou onderhandelen. 'Toen Heineken afhaakte, hadden die hun keuze al gemaakt. We hopen nu dat we de kosten er nog uit halen.'
Van der Zanden wil geen stappen tegen Heineken ondernemen. 'De rechtsbescherming voor dit soort concepten is beperkt.' Heineken wilde niet reageren.
Bron: FD (Richard Smit).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid