Overslaan en naar de inhoud gaan

Conflict over Heinekenhelm WK

Heineken komt tijdens het WK voetbal met promotiehelmpjes, maar het Schiedamse bedrijf A-Lex vindt dat Heineken het idee van hen heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. A-Lex komt met een makaraba, van oorsprong een mijnwerkershelm, die met de hand wordt uitgesneden en beschilderd door Zuid-Afrikaanse voetbalsupporters. A-Lex ontwikkelde met fabrikant GDK Plastics uit Hellevoetsluis een variant voor grootschalige productie.

related partner content for mobile comes here

'Met Heineken hebben we maandenlang over het concept onderhandeld', zegt A-Lex-directeur Jorg van der Zanden. 'Ze wilden er 350.000 hebben. Tot ze in december zeiden dat ze het zelf gingen doen.'

De bierbrouwer wilde volgens Van der Zanden niet dat zijn bedrijf met grote retailers zou onderhandelen. 'Toen Heineken afhaakte, hadden die hun keuze al gemaakt. We hopen nu dat we de kosten er nog uit halen.'

Van der Zanden wil geen stappen tegen Heineken ondernemen. 'De rechtsbescherming voor dit soort concepten is beperkt.' Heineken wilde niet reageren.

Bron: FD (Richard Smit).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in