Overslaan en naar de inhoud gaan

Conducteurs kwaad over NS-commercial

Conducteurs en machinisten zijn boos over de nieuwe commercial die de Nederlandse Spoorwegen sinds vandaag uitzenden. In het spotje is te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de ondernemingsraad van NS Reizigers zetten de beelden aan tot vandalisme. In een brief aan NS-topman Veenman schrijft de ondernemingsraad van NS dat de commercial "het in de praktijk uitproberen met alle mogelijke gevolgen" promoot. De ondernemingsraad meldt dat de NS onlangs juist veel met ernstige vandalisme hadden te maken.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe tv-spot van NS verstopt een 'promotieteam' zich bij een spoorwegovergang. Op het moment dat er een auto aankomt, houden ze twee elektriciteitsdraadjes tegen elkaar waardoor de spoorbomen neergaan.

Volgens de NS is de commercial ongevaarlijk. "Het is duidelijk dat dit een grap is." De ondernemingsraad denkt daar anders over: "De NS moeten niet de indruk wekken dat op een spoorwegovergang eenvoudig kortsluiting kan worden veroorzaakt."

De tv-reclame van de NS maakt deel uit van de nieuwe gezamenlijke campagne van NS en verzekeringsmaatschappij FBTO.

(bron: Utrechts Nieuwsblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in