Overslaan en naar de inhoud gaan

CoffeeCompany geeft talent de vrije hand

CoffeeCompany komt met een film die het proces van 'bean to cup' vertelt, gemaakt door vers bloed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Ivar de Jong

related partner content for mobile comes here

CoffeeCompany komt met een film die het proces van &;bean to cup&; vertelt, en hoe. De kenmerkende koffietafel die in elke vestiging van de keten te vinden is vormde de basis voor de film. In 1 take zweeft de camera over de 17 meter lange tafel waarop het verhaal van CoffeeCompany wordt verteld. Ambacht staat duidelijk centraal en dat sluit dan ook perfect aan bij het imago dat Coffeecompany wilt neerzetten.

Over de makers

Eind vorig jaar werd het Rotterdamse From Form voor de film en een serie tutorials benaderd. Eerder maakte zij de titles voor het OFFF­festival waardoor ze opgemerkt werden. De re­branding van CoffeeCompany moest door middel van een film geïntroduceerd worden. De net een jaar bestaande film­ en ontwerp­studio haalde daarmee hun eerste grote klant binnen. De studio bestaat uit een reclame creatief, interieurontwerper en filmmaker. Samen creëren ze films waarin ambacht en handwerk veelal de overhand hebben. Bij deze productie werkten ze vanaf concept tot de complete executie. Daarbij putten ze uit hun netwerk van andere getalenteerde creatieven.

Een bijzondere samenwerking

Wat dit project zo bijzonder maakt is de directe link tussen From Form en CoffeeCompany. Meestal werken merken met bureaus die het concept bedenken waarna het naar een productiehuis gaat. CoffeeCompany geeft de ruimte aan jong talent om op eigen wijze een film te maken en dat pakt niet verkeerd uit. Met oog op de huidige economie lijkt me deze manier van samenwerken win / win. Merken krijgen de kans om voor relatief lagere bedragen spannende projecten te realiseren en talent krijgt een moment om zichzelf te laten zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in