Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst Facebook groeit fors door mobiele reclame

De inkomsten van Facebook uit advertenties is het afgelopen jaar met 76 procent gestegen. Mobile advertising is inmiddels goed voor ruim de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte Facebook donderdagavond bekend. De omzet van het sociale netwerk is het vierde kwartaal fors gestegen tot 2,59 miljard dollar. De winstgroei is grotendeels toe te wijzen aan de groei van mobiele reclame, dat met 49 procent steeg ten opzichte van het derde kwartaal. Mobiel adverteren draagt inmiddels voor 53 procent bij aan de totale reclame-inkomsten van 2,34 miljard dollar in het vierde kwartaal.

related partner content for mobile comes here

Facebook behaalde over geheel 2013 een omzet van 7,87 miljard dollar (5,8 miljard euro).  Dat is 55 procent meer dan het jaar ervoor. De nettowinst kwam uit op 1,5 miljard dollar waar die in 2012 nog  32 miljoen dollar bedroeg.

Top nadert

Facebook maakte ook bekend dat het 1,23 miljard  actieve gebruikers per maand heeft, een stijging van  3,4% ten opzichte van het derde kwartaal. Volgens de Wall Street Journal een teken dat  Facebook zijn top in aantal gebruikers nadert. Het aantal mobiele gebruikers stijgt overigens in een sneller tempo, en bedraagt inmiddels 945 miljoen, een stijging van 8,1% ten opzichte van het derde kwartaal.

Stijging actieve gebruikers

Het aantal dagelijkse actieve gebruikers, die de meeste tijd doorbrengen op het platform, groeide met 22% tot 757 miljoen, of 61,5 % van de totale gebruikers. Dat is een lichte stijging. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in